Hemma igen

Eller ja, jag har varit hemma en stund faktiskt, sen ungefär halv 4 i natt, eller morse, säger man natt eller morse om halv 4. Kan det verkligen ens räknas till morgon, på morgonen är man ju pigg och ska vakna, och det var de sista jag kände då. Jag bokstavligen välte omkull i sängen och sov till typ halv 10. Sen kunde jag inte somna om mer. Typiskt, supertrött men kan inte sova mer...

Hur som helst, hade hoppats se ett inlägg här från någon av voltigörerna från träningen, är ju nyfiken hur det gick. Är grymt taggad för morgondagens träning, har ett par idéer om saker, får se vad det blir av det.

Malmö då, jo jag hann väl inte se så mycket av det, landade på Sturup kl. 19 på fredagkvällen och då var det direkt möte med kommittén för att förbereda lördagen. Efter det blev det lite snack med lite voltigefolk, alltid trevligt och uppskattat, fast jag har en konstant känsla av att jag pratar för mycket. kanske skulle ta med mig silvertejp som mina offer kan få nyttja vid behov... täcka öron kanske?

Lördagen avlöpte väl, men med massor av information, känns lite som på högskolan ibland, fast med ett klart intressantare ämne. Det är en hel del som ändrats i år rent regelmässigt och vissa saker kommer det ta ett tag innan vi ser effekterna av. Kändes som min del av presentationen med bredden blev ok i alla fall. Har fått en del nya idéer och lite lösa trådar jag måste plocka upp och fixa till. Det är ju så otroligt viktigt att vi nu tar tllfället i akt och jobbar framåt. Voltigen har sin självklara roll i förbundet numer och det är något jag tycker är skönt samtidigt som jag är stolt, vi går åt rätt håll. Att vi fortsätter jobba för sportsmanship och horsmanship är viktigt, vi får aldrig glömma det.

Hemresan efter Malmö blev tillsammans med härliga Uppsalatjejer, Linda och jag kan verkligen prata i timmar, om massor av olika saker, inte bara voltige, klok tjej det där. Andrea och Micaela bidrog också till den trevliga stämningen i bilden. Jag som trodde jag skulle sova massor i bilen somnade typ först när vi kom till Stockholm, dvs nästan framme vid Arlanda där min bil stod. Den hade fått ett vitt täcke under helgen. Rätt blött dock. Linda kände ju på väglaget från Nyköping och framåt och jag fick uppleva detsamma frn Arlanda och hem, det bättrades lite efter Enköping. Ca 10 timmar efter avfärd från Sturup klev jag innanför dörren hemma.

Nu är det nog dags att hämta mina barn som jag inte sett på ett tag, fredags morse för Viktor och Miranda var det förra veckans fredag. Kommer nog bli en soft dag resten av dagen, kan inte påstå att jag är sugen på mer äventyr just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0