Inte mindre trött men

Nu så blir det ändå någonting här. I måndags dog jag när jag kom hem och i går satt jag och rättade till sent på kvällen och det är ju ändå så att jobb kommer före att blogga, i alla fall för mig. Med tanke på viss erfarenhet så tror jag dock inte alla prioriterar på samma sätt som mig. Hur som helst. I måndags kväll var det ju träning, den första på ett tag där faktiskt alla som ska vara med i den nya küren faktiskt var på plats. Viktor var hemma och vilade men han ska då inte vara med i küren utan gå som reserv i år är det tänkt, om vi nu kan få honom i form igen i år. Vi behöver honom dock till vår egen hemmatävling så jag hoppas att han rehabiliteras bra efter att han blir av med gipset. Han kan i alla fall belasta benet nu vilket inte gick i helgen.

Så, åter till träningen, vi körde igenom på bocken och i skritt, petade lite i några övningar för att få ordning på dem. Jobbade även med en lite teknikövning för upphoppet på trähästen och försökte överföra trycket i armarna när vi sedan gjorde bollen-hopp och upphopp i galopp. Towa är så nära att det knappt är sant, lite lite till behöver hon dra i armarna men snart så. Flera av de andras upphopp blev faktiskt bättre på direkten så vi ska fortsätta jobba med den. Alla som provat vet ju att just upphopp kan vara lite klurigt att få till en bra teknik i. Det gäller att ha rätt timing och starka armar så väl som hoppkraft, spänst och flexibilitet.

Vi avslutade med att känna på några av kürblocken lite grann, de bitar vi kände behöver rejält med jobb. Just nu får vi vara lite sparsamma med hästen så att han inte behöver gå och gå med block vi vet kommer gå bra eller som vi redan kan.

På lördag ska båda lagen träna utan mig så jag hoppas verkligen att de ser till att blogga lite om det då. Själv ska jag och mina båda barn till Göteborg, vi ska bo på hotell, njuta av livet och passa på att gå på Universeum. Det ska bli superskönt att få komma iväg lite. Önskar bara att jag kunde få bli frisk. Viktors timing att skaffa gips lagom till vår bortahelg lämnar ju också en del övrigt att önska men men, han får krycka på där nere, det ska nog lösa sig. Det måste ju finnas bänkar man kan vila på även i Göterborg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0