Musik igen

Denna gång triggades mina tankar igång av en radiosändning på P3 där de körde en intor tävling med instrumentala låtar. En av låtarna var Robert Miles Children, en låt som får mig att associera till voltige och jag började då tänka på hur många olika låtar som man får de associationerna av. Tack vare voltigen så har vissa låtar helt enkelt etsat sig fast. Rubber duck song är en annan sån låt, likaså McGyver temat. Dessa låtar är alla gamla inspringslåtar som olika lag har haft. Det finns naturligtvis massor av bra gtrund och kürmusik med, men det ärhelt enkelt något speciallt med en riktig bra inspringslåt, man hör liksom applåderna som passar till och man förflyttas till tävlingsbanan med allt vad det innebär.

Nu längtar jag till april!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha ha ha. De som skrev Mc Gyver låten kunde nog inte ana vilken voltigeklassiker den skulle bli;)

Skulle de komma och begära stim-pengar såhär i efterhand så skulle nog iaf Hamre bli ruinerade:D

2012-02-13 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0