Dräkter

Är så grymt sugen på nya dräkter till laget och när jag var på Erikslund nu under jullovet hittade jag ett par tyger som jag var så nära att bara inhandla rakt av. I grönt och brunt! det låter helt bisarrt när man ser det i text så men det var så fränt ihop. Funderar på om jag ska åka dit igen och typ köpa ett par mindre bitar och provsy en dräkt i. Tycker det är rätt kul att sy men har egentligen inte alls tid med det just nu. Vi kanske ska dra ihop en systuga hemma hos mig en helg och se vad vi kan tänkas få ihop. Jag gillar dock fortfarande våra andra dräkter, de gör sig snyggt på hästen. Rätt enkla i modellen men det var vad jag kunde komma på där och då för att kunna skapa enhetliga dräkter till alla. Tycker det är svårt att få allt att se lika ut annars. Det där med mönster är inte min starkaste sida. Ibland blir det ganska bra ändå och ibland inte alls så bra. Gillar färgerna och idén med det jag sydde till Miranda till DM i Sala men jag skulle ändå ha ändrat på vissa detaljer om jag hade gjort om den igen.

Miranda i sin DM-dräkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0