Fredag den trettonde


Otursdag om man är skrockfull, fast är det verkligen det? Enligt aftonbladet stämmer det inte alls tydligen, de har kollat upp statistik på olyckor som inträffar just detta datum och menar att det är en turdag?!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14207386.ab

Hur är det med skrockfullheten? Själv kan jag lägga nycklar på bordet utan att det bekommer mig det minsta men jag går inte under stegar och ser jag en svart katt så kommer det ett tvi tvi tvi. När det gäller hästeriet så vill jag alltid ha udda antal knoppar på hästen, annars ger det otur och säger någon lycka till så säger jag inte det där lilla ordet på fyra bokstäver som börjar på T. Fix idé eller skrock? Hur som så kommer jag fortsätta att inte säga det. Så om ni tycker att jag är oartig som inte tackar, sorry, men det har med min skrockfullhet att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0