Lite mer

om dagens träning. Vi började som jag skrev en timme tidigare än vanligt för att se till att vi kom vidare med vårt kürarbete som lite grann hade fastnat. Nu har vi då en bas, vi körde igenom den 3-4 gånger på bocken och två gånger på hästen i skritt. Vissa positioner och även övningar körde vi rakt av i galopp, sånt som vi gjort liknande förut. Ett par saker är jag riktigt nöjd med, sätter vi dem kan det bli kanon. Vi har fortfarande en del att jobba fram, handrörelser, tema, någon avgång så att inte alla blir liknande, kanske någon övergång med. Konstaterade efteråt att vi nog inte har någon som sitter på halsen, är det bra eller dåligt egentligen? Vi får väl se. Eftersom vi går upp i klass så har vi ju inga treövningar med, men jag har kikat på var vi kan tänkas stoppa in en eller annan beroende på hur det går för oss under våren.

Lag två var fyra stycken idag. De kämpar på med lilla Ronny som nästan höll sig i skinnet hela passet, han blev lite nervös när det var några barn som smög runt bland hindren, på andra sidan väggen. Det köper jag dock att han spookar lite för. Han fick gå grundsits och kvarn i galopp. Annars körde de knästå, svingar och en enkel enkel två-övning som han skötte sig utmärkt i. En av dem satt på halsen och den andra på ryggen och så turades de om att gå upp på knä. Mest för att testa lite och se hur liten Ronny reagerade.

Hoppas på att Pao loggar in med sina bilder hon tog idag, dock vill vi inte riktigt visa allt av vår kür än. Vi får väl se vad hon lägger ut. Lär dock putta på henne på fb för att hon ska komma till skott gissar jag.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Nu har jag laggt in lite faktiskt ;) Första gången jag gjorde ett inlägg på en blogg ^^

Blev inte så många bilder dock.

Kram Paulina

2012-01-22 @ 02:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0