Minnen från en svunnen tid

Hittade före julhelgen en del gamla bilder från länge länge sen... typ på dinosauriernas tid när vi levde i grottor. Nåväl försökte fotografera av bilderna, med blandat resultat men det kan ju vara skoj kanske och se om någon känns igen?


På den gamla goda?! tiden.


Kvaliteten lämnar mycket att önska tyvärr.Men lilltjejen kanske någon sett förr?



Om jag inte minns fel så hette hästen Rudolf.


Ett bekant ansikte där månne?

Många år har det hunnit bli, jag började på Hallsta RK 1995 och snart börjar det väl växa mossa på mig. Voltigörer och hästar har kommit och gått genom åren. Om någon vill dela med sig av gamla bilder så går det bra att maila dessa till [email protected].

Några av de ridskolehästar jag minns så här på rak arm, Hagbard, Malin, Pablo, Yster, Chiquita, Rosette, Fallon, Mattis, Gazmartini och Margo. Mattis var väl den vi hade längst tid och även den häst vi tog med oss ut när vi så smått började tävla.

Sen kom eran med alla Kerstins hästar, Fleur, Nelly, Villiday, Viveka och sist men långt ifrån minst älskade Le Marquis, "Kisen" en av de där speciella hästarna som för evigt kommer ha en särskild plats i mitt hjärta. Tänk vilken tur vi hade som fick äran att låna alla dessa hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0