Musik

Att välja musik är ett ständigt dilemma och det känns som man alltid är för sent ute på något sätt. Å ena sidan vill jag gärna ha ny fräsch musik för att få en modern känsla på det vi gör. Sen är det ju vissa låtar som bara talar till en. Så var det med den låt som låg till grunden för vår kür förra året. För mig var den låten så otroligt stark, något som säkerligen är sammanknutet med filmen den kommer ifrån. In the name of the father är en film som bygger på en sann händelse. När jag såg filmen tillsammans med klassen så tog den liksom andan från en. Man märkte hur hela klassen blev berörda av allt det som huvudpersonen Gerry Conlon råkade ut för. Daniel Day-Lewis spelar huvudrollen med stor inlevelse och passion. Om ni inte har sett filmen vill jag inte avslöja för mycket annat än att jag verkligen kan rekommendera den.

Här är låten ur filmen som vi använde förra året i küren. Den får en klart starkare betydelse när man förstår ursprunget på den.




Just nu sitter jag återigen och lyssnar på musik, inte helt säker åt vilket håll vi vill gå i år. Skulle vara fränt att göra något helt oväntat musikmässigt, samtidigt som det såklart ska passa oss som lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0