Se framåt

Just nu känns det ganska avlägset med tävlingar men det betyder ju inte att man inte längtar. Vi är dock långt ifrån klara, alldeles för långt faktiskt men förhoppningsvis faller bitarna på plats när vi kommer igång igen. Fram till dess (vilket är bara till på måndag) får jag nöja mig med att grotta ner mig i musik och voltigeklipp på youtube. Behöver massor med ny inspiration och idéer för att få ihop allt på en bra nivå. Det är inte helt klart än men tanken är nog att vi satsar på svår klass i år. Vi har tillräckligt många voltigörer som är tillräckligt bra för det och vi har en häst som fungerar för det, äntligen! Vi ska också ta oss lite tid att gå igenom allas mål och försöka sätta upp individuella mätbara mål för alla så att vi kan utvärdera våra framgångar så småningom.

När det gäller lag 2 så hoppas jag på att de ska komma ut och tävla lite smått i lätta klassen, både i skritt och galopp. Det beror ju lite grann på ponnyn då hur det går. vet faktiskt inte alls hur han beter sig på bortaplan. Han var dock väldigt duktig på vår hemmatävling i höstas. Så där att det nästan kändes fånigt att han inte fick gå annat än träning. Man kan ju inte vara säker dock och det är så otroligt viktigt att de kan känna sig trygga med tanke på att de själva är orutinerade.


Hamre april 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0