Skador

Aldrig kul med sånt förstås, och kunde jag se till att de aldrig hände så skulle jag ge en hel del för det. Nu kan jag bara göra allt som står i min makt för att det inte ska hända förstås och försöker jag så klart. I somras innan SM knakade det till i sonens knä och nu idag, ett drygt halvår senare har vi äntligen fått träffa ortopoden. Vi försökte dock tjuva till oss en tid redan igår men då hade ju jag läst fel och stod något förvirrad på mottagningen och insåg att jag var där fel dag. Idag var vi välkomna iaf och fick träffa en väldigt trevlig läkare som böjde, klämde och kände på Viktors knän.

Så vad blev det för dom då, jo, även om röntgen uppvisat Schlatter så är det inte det han har ont av utan det här sitter högre upp. Så tejpning eller stöd under knät, nya sulor i skorna och styrketräning för låren är det som står på schemat från nu. Sen är det bara att hoppas att han blir starkare och att knäna håller i princip men läkaren trodde nog det skulle gå bara han får mer lårmuskler. Så nu ska vi sätta fart på de där spaghettibenen!

Viktor i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0