En voltigeikon

Kai Vorberg har varit i den absoluta världseliten i många år nu, men i Aachen gjorde han sitt sista framträdande och vilken show det blev. Inte bara fick man återuppleva hans Mozartkür utan det var även flera andra "pensionärer" som hyllade Kai genom att visa upp sig till häst. Eller vad sägs om Christoph Lensing, Nadia Ehning (Zülow) och Nicola Ströh. Även Patric Looser som nyligen själv klivit av tävlandet drog på sig tightsen (Kais nötknäppardito).
 
Vad tycks?
Man kan förstå varför han har ett par mästerskapsmedaljer i bagaget.
 
 
18 år efter guldet i Kaposvar.
Voltigedrottningen 3 VM-guld och 3 EM-guld talar väl för sig själv?
 
 
Handståenden kan hon definitivt!
Och så Patric förstås, och kan man lite historia kring Kai så vet man att han har gjort detta program och att det drivs en aning med honom ;)
 
Underbart tycker jag =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Attans du hann före! ;) Funderade också på att göra ett inlägg med de klippen nämligen. :P
De är sååå himla bra, allihopa! Framförallt så gillar jag Nadia (fast jag tycker att küren var snyggare med den musiken hon hade till den när hon tävlade, men jag fattar varför hon bytte), och Kais mozart-kür är så jäkla klockren, den kommer nog alltid att räknas som bra tror jag (=alltså att den aldrig blir omodern)

Svar: Oops =P Ja Mozartküren är något speciellt. Nadias feeling skulle jag ge vad som helst för, hon har liksom hela paketet. Bara wow!
Hallsta Voltige

2012-07-15 @ 15:02:15
URL: http://stockholmvoltige.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0