Nya idéer

Ibland så går det verkligen i 320 knyck i min skalle, just nu har jag typ tre olika idéer inför nästa års kür men det är ju inget jag kan berätta här. Dock vill jag ju så snart som möjligt diskutera det med laget och som tur är får jag ju snart träffa dem. Skickade idag ut ett mail om att vi ska starta igång träningarna igen den 10 augusti. Då har vi haft en månads vila sen SM så jag hoppas alla känner sig taggade att dra igång.
Fram tills dess hänger jag på Youtube och samlar på mig mer inspiration. En av mina idéer skulle kunna be helt utflippad tror jag, om vi kan få ihop dräkter att matcha upp det. Det gäller visserligen på alla tre men jag är nog mest kär i en av dem. Det gäller ju att hitta just det där som känns som vi, som dessutom är unikt och som vi kan göra på ett bra sätt.
Något som dock är intressant är hur modet svänger gällande kürer. Tittar man internationellt nu så tycker inte jag det är lika extremt tydliga teman som de stora lagen i exempelvis Tyskland kör men de har en tydlig röd tråd och tanke. Ta exempelvis Österrike som här spelar på just det faktum att de är från Österrike och har wienervals och Mozart i musiken men inga extrema kostymer.
Så frågan är ju då, vad blir trenden 2013? Vad kommer att kännas fräscht, modernt, innovativt och nytt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0