Glad Midsommar!

Hoppas ni alla har en riktigt trevlig midsommarafton med matjessill, färskpotatis och gräddfil eller vad som nu kan tänkas stå på önskelistan. Vi passar på med lite sill till lunchen, både jag och barnen gillar det skarpt. Sen måste det ju vara jordgubbar på midsommar förstås, äter dem med socker och grädde enligt traditionen även om det inte alls är nyttigt, men gott, så där barndomsgott som man liksom minns det.
 
Mums!
 
Sen så ska ju vi på bröllop i morgon jag och barnen. Min pappa ska nämligen gifta sig.
Har försökt hitta denna i någon typ av klipp men lyckas inte så jag får lägga ut texten istället.
 
Se solen går upp,
inga moln och vinden svag.
Vi gör oss klara för en bröllopsdag.
Luften fylls av färger,
ifrån öst till väst.
Vi gör oss klara,
för en bröllopsfest.

Nu ska det bli ett bröllop.
Vi gör oss klara för ett bröllop.
Det blir en la-di-la-da
dagen lång bröllopsfest.

Tårtan står färdig i tomtens hus.
Man jobbar ja det vill jag lova.
Nu ska vi väcka varenda mus.
Ingen får ligga o sova.

För nu ska det bli ett bröllop.
Vi gör oss klara för ett bröllop.
Det blir en la-di-la-da
dagen lång bröllopsfest.

Tårtan står färdig i tomtens hus.
Man jobbar ja det vill jag lova.
Nu ska vi väcka varenda mus.
Ingen får ligga o sova.

För nu ska det bli ett bröllop.
Vi gör oss klara för ett bröllop.
Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllop,
bullerbång bröllop, håll igång bröllop,
ding-idong bröllop.
Bullerbång/håll igång/dagen lång bröllopsfest!
 
Känns den igen?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0